
Kies het tarief dat bij jouw past
en boek jouw reis op jouw manier

Het Classic-tarief is ons standaard tarief. Het is mogelijk om tegen een kleine vergoeding om te boeken of 80% van het geld terug te krijgen tot 65 dagen voor de reis.
Het Flexi-tarief geeft extra flexibiliteit. Met Flexi kan je reis gratis worden omgeboekt of worden geannuleerd tot 65 dagen voor de reis. Je hebt ook de mogelijkheid om voordelig om te boeken, of een terugbetaling van 80% tot 30 dagen voor vertrek te krijgen. Voor complete gemoedsrust voor en tijdens de reis is bij Flexi zelfs onze Covid-reisverzekering van HanseMerkur inbegrepen.
CLASSIC: ons voordelige tarief

Standaard omboeking

Vroege annulering

Omboeken is mogelijk tot 65 dagen voor vertrek tegen een kleine vergoeding (€50). Dit bedrag wordt verhoogd tot €75 euro tot 30 dagen voor vertrek. Daarna zijn de annuleringsvoorwaarden van het Classic tarief van toepassing. Bij annuleren tot 65 dagen voor vertrek, wordt 80% van de kosten terugbetaald. Hoe dichter bij vertrek, hoe lager de terugbetaling, die 10% bedraagt op de dag van vertrek.
FLEXI: voor volledige gemoedsrust

Kosteloos en flexibel omboeken

Last minute annulering

+ Extra Covid bescherming

Kosteloos omboeken zonder gedoe of stress tot 65 dagen voor vertrek en daarna tegen een kleine vergoeding (€50) tot 30 dagen voor uw vertrek.
Onze belofte tot terugbetaling: bij het annuleren van de reis betalen wij het volledige bedrag terug tot 65 dagen voor vertrek. Wij betalen zelfs de volle 80% terug tot 30 dagen voor vertrek.
Maak je geen zorgen voor en tijdens je reis. Indien je geïnfecteerd raakt met Covid-19 voor de reis, is het mogelijk om tot kort voor vertrek kosteloos te annuleren. Indien je in het buitenland Covid-19 oploopt of in quarantaine moet, helpt onze Covid-reisdekking van HanseMerkur bij de kosten die daarmee gepaard gaan.
Corona Travel Protection
I had contact with a person who tested positive. Does the HanseMerkur Corona Travel Protection apply even if I am suspected of being infected with Covid-19?
The Corona Travel Protection applies if you or a person at risk (e.g. your partner, your co-traveler, etc.) are suspected of being infected with Covid-19 and you have to go into quarantine due to an order, or you are denied transportation.
Are generally ordered quarantine measures (i.e. for all citizens, not just the travelers on a reservation) also covered?
There is no coverage of local, regional, or supra-regional quarantine measures, or of exit restrictions ordered by authorities.
Does the Covid Travel Protection cover medical fees in case of Covid infection?
Our special Covid Travel Protection only covers fees related to cancellation and/or trip interruption due to corona-related issues (e.g. quarantine following a positive PCR test result). Our insurance partner HanseMerkur offers comprehensive travel health insurance packages, which can be booked during the reservation process.
Is a high risk of infection insured?
No, only cases of personal quarantine are insured. A high risk of infection, or fear of contracting the coronavirus, is not an insured event.
The HanseMerkur Corona Travel Protection also applies to additional risk persons. Who does this include?
Persons at risk include individuals who:
- live with you in the same household (e.g. your spouse, partner, flatmate), or
- have booked a trip together with you (e.g. your friend or colleague)
I have to cancel my reservation due to an insured event as defined by the HanseMerkur Corona Travel Protection. What do I do now?
Please first contact us to confirm that you are cancelling your reservation according to the criteria of the Corona Travel Protection. We will then process your request according to our terms and conditions. You may have to pay cancellation fees, which you can then get back as a reimbursement from HanseMerkur.
I have to interrupt my trip due to an insured event as defined by the HanseMerkur Corona Travel Protection. What do I do now?
We are happy to help you with, for example, all the necessary arrangements for an extended stay at a hotel, or for booking or changing flights. If these additional services are directly booked through us, we will add these expenses to your invoice for payment. After payment, you can get back these additional costs as a reimbursement from HanseMerkur.
What do I need to file a claim with HanseMerkur?
In the event of a claim, you can use the HanseMerkur online claim notification system: https://mein-hmrv.de/service/claim-form/
HanseMerkur will need the following documents from you:
- Copy of the booking confirmation (and any additional costs)
- Copy of the insurance certificate
- Address information of the policyholder
- Bank details for reimbursement
How can I purchase the Corona Travel Protection?
The Corona Travel Protection is part of reservations in the Flexi fare. It cannot be purchased separately or as part of a reservation in the Classic fare.