
Corona reisverzekering
Meer zekerheid met het Flexi-tarief

Heb je zin om te reizen, maar zie je op tegen een mogelijke quarantaine als gevolg van Corona? Nu kan je zonder stress reizen!
Maak jouw reisdromen met ons waar. Met de speciale reisdekking van HanseMerkur kunnen jouw reisplannen volledig worden veiliggesteld.
De voordelen van de Corona reisverzekering In de aanloop naar de reis vergoedt HanseMerkur alle kosten van onderbreking of annulering en/of andere kosten in de volgende omstandigheden en vergoedt ook pro rata de getroffen dagen of reisplannen tijdens de reis.
Indien je voor of tijdens de reis in quarantaine moet als gevolg van een officieel bevel (bijvoorbeeld van een overheidsinstantie of arts).
Indien je jouw reis moet annuleren of onderbreken omdat jij of een medereiziger in quarantaine moet.
Indien je door een luchtvaartmaatschappij geweigerd wordt op een vlucht die deel uitmaakt van een bij ons geboekt reispakket, wegens een actie van de gezondheidsinstantie. Geldt voor heen- en terugvluchten.
Geen extra kosten en boek met een gerust hart: de Corona reisverzekering is al inbegrepen in het Flexi-tarief!
Aanvullend op een bestaande verzekering: je kan gebruik maken van de voordelen van de Corona reisverzekering van HanseMerkur, en daarnaast ook nog een andere reisverzekering afsluiten.
Wereldwijde bescherming: De Corona reisverzekering geldt voor alle bestemmingen en alle soorten reizen, zowel over land, over zee als door de lucht.
Wil je meer weten?
Mocht je nog vragen hebben, lees dan onze informatieve FAQ, en de gedetailleerde beschrijving van de verzekeringsdekking van HanseMerkur: https://m.hmrv.de/documents/168711/897100/LB_Corona-Schutz.pdf/dd5b8036-5cc7-a6a5-60a1-517dc3abe962
Heb je nog meer vragen, neem dan gerust contact met ons op.
Lees ook meer over onze maatregelen, zodat je met een gerust hart kunt boeken en samen met ons de wereld weer kunt zien.
Corona Travel Protection
I had contact with a person who tested positive. Does the HanseMerkur Corona Travel Protection apply even if I am suspected of being infected with Covid-19?
The Corona Travel Protection applies if you or a person at risk (e.g. your partner, your co-traveler, etc.) are suspected of being infected with Covid-19 and you have to go into quarantine due to an order, or you are denied transportation.
Are generally ordered quarantine measures (i.e. for all citizens, not just the travelers on a reservation) also covered?
There is no coverage of local, regional, or supra-regional quarantine measures, or of exit restrictions ordered by authorities.
Does the Covid Travel Protection cover medical fees in case of Covid infection?
Our special Covid Travel Protection only covers fees related to cancellation and/or trip interruption due to corona-related issues (e.g. quarantine following a positive PCR test result). Our insurance partner HanseMerkur offers comprehensive travel health insurance packages, which can be booked during the reservation process.
Is a high risk of infection insured?
No, only cases of personal quarantine are insured. A high risk of infection, or fear of contracting the coronavirus, is not an insured event.
The HanseMerkur Corona Travel Protection also applies to additional risk persons. Who does this include?
Persons at risk include individuals who:
- live with you in the same household (e.g. your spouse, partner, flatmate), or
- have booked a trip together with you (e.g. your friend or colleague)
I have to cancel my reservation due to an insured event as defined by the HanseMerkur Corona Travel Protection. What do I do now?
Please first contact us to confirm that you are cancelling your reservation according to the criteria of the Corona Travel Protection. We will then process your request according to our terms and conditions. You may have to pay cancellation fees, which you can then get back as a reimbursement from HanseMerkur.
I have to interrupt my trip due to an insured event as defined by the HanseMerkur Corona Travel Protection. What do I do now?
We are happy to help you with, for example, all the necessary arrangements for an extended stay at a hotel, or for booking or changing flights. If these additional services are directly booked through us, we will add these expenses to your invoice for payment. After payment, you can get back these additional costs as a reimbursement from HanseMerkur.
What do I need to file a claim with HanseMerkur?
In the event of a claim, you can use the HanseMerkur online claim notification system: https://mein-hmrv.de/service/claim-form/
HanseMerkur will need the following documents from you:
- Copy of the booking confirmation (and any additional costs)
- Copy of the insurance certificate
- Address information of the policyholder
- Bank details for reimbursement
How can I purchase the Corona Travel Protection?
The Corona Travel Protection is part of reservations in the Flexi fare. It cannot be purchased separately or as part of a reservation in the Classic fare.